Poniedziałek, 4.05.2020 r.
Temat: "Międzynarodowy Dzień Strażaka- poznajemy pracę strażaka".
Cele
Dziecko:
- uważnie słucha wiersza i wypowiada się na jego temat
- wzbogaca słownictwo o wyrazy związane z pracą strażaka
- wie na czym polega praca strażaka i dlaczego jest tak niebezpieczna
- zna przyczyny powstawania pożarów
- zna numery telefonu do straży po żarnej
- wie jak wezwać pomoc
- zna podstawowe wyposażenie strażaków i ich strój
- wykazuje szacunek dla pracy strażaka
- zgodnie uczestniczy w zabawach ruchowych
Kochane moje Tygryski, minęło kilka dni bez zajęć-mam nadzieję , że wypoczęliście i możemy zabrać się do pracy i realizacji kolejnych zadań. Dziś skupimy naszą uwagę na obchody święta bardzo ważnego zawodu jakim jest STRAŻAK .
Strażak to jest kawał zucha, jedzie tam gdzie ogień bucha
Leje wodą w lewo, w prawo, gasząc pożar z wielką wprawą
Dziś czyli 4 maja jest wyjątkowe i bardzo bliskie szczególnie chłopcom święto - Międzynarodowy Dzień Strażaka. Patronem strażaków jest Święty Florian, który chroni wszystkich strażaków przed niebezpieczeństwem. Bardzo bym chciała , abyśmy wspólnie poznali zawód strażaka, niebezpieczeństwo jakie niesie ten zawód, trud włożony w ich pracę, strój który noszą oraz sprzęt jakim się posługują Przypomnimy sobie numer alarmowy do straży pożarnej oraz to w jaki sposób wzywamy pomoc. Omówimy także przyczyny powstawania pożarów.
Zanim jednak przystąpimy do pracy chciałabym abyśmy złożyli strażakom życzenia w dniu ich święta 🙂 Co roku odwiedzaliśmy strażaków w remizie. Niestety w tym roku ze względu na to, że przedszkole jest nieczynne - nie możemy tego zrobić. Dlatego proszę was moje kochane Tygryski pamiętajcie o naszych strażakach
Strażacy 🙂
Życzymy Wam bezpiecznej służby, zawsze szczęśliwych powrotów z akcji
Dziękujemy, że dajecie nam poczucie bezpieczeństwa i możemy zawsze liczyć na waszą pomoc 🙂
Czy gotowi jesteście do pracy ?
A więc zaczynamy od rozruszania się po tych dniach wolnych 🙂
1. "Strażak - zabawa w podskokach" zabawa ruchowa ze strażą pożarną - włączcie sobie film poniżej i wykonujcie polecania - będziecie potrzebować dużo miejsca i kierownicę, którą możecie zrobić z rodzicami 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=BKAw3y1HKuE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1x4lnENpommVyuAiDk3O9nWDsl6dPe3SdTGXq3CHqKXCUrjh6w6us8Bb0&app=desktop
2. Wysłuchanie wiersza W. Broniewskiego „Pożar”. Wysłuchajcie wiersza poniżej i odpowiedzcie na pytania 🙂 Mam nadzieje, że zrozumiecie jakie czynności wykonują strażacy 🙂
- Czy każdy może zostać strażakiem?
3. "Strażak i jego niebezpieczna praca" - przyjrzyjcie się obrazkom poniżej i zastanówcie się dlaczego zawód strażaka jest tak niebezpieczny. Opowiedzcie co widzicie na ilustracjach.
4. "Strażacy bohaterzy"- piosenka - posłuchajcie piosenki o naszych bohaterach 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=jXF3Wba--Uo
"Jestem strażakiem fajnym chłopakiem"
https://www.youtube.com/watch?v=hV0_SL9FXsk
5. Odgadywanie zagadek - postarajcie się udzielić prawidłowej odpowiedzi :
"Nie smok żaden, nie ma pyska
dymem zionie, iskry ciska
w lesie pożre krzaki, drzewa
popiół potem wiatr rozwiewa..... " ( pożar)
" Kto pracuje w hełmie,
pnie się po drabinie, kiedy syczy ogień
i gdy woda płynie .....( strażak )
6. "Czego strażacy potrzebują do pracy" - moje średniaczki na dywanie ułóżcie miejsce gdzie straż pożarna się znajduje czyli REMIZĘ STRAŻACKĄ oraz STRAŻAKA W STROJU. Przyjrzyjcie się dokładnie i omówcie wspólnie z rodzicami jak wygląda strój strażaka i jak wygląda remiza.
Wokół strażaka ułóżcie sprzęt, który potrzebny jest mu do pracy 🙂
- omówcie wygląd sprzętu oraz jego wykorzystanie. Rodzice na pewno wam w tym pomogą 🙂
7. "Dzień Strażaka" - gra interaktywna : kliknij w link pod zdjęciem, a klikając na czerwone strzałki dowiecie się :
- czym zajmuje się strażak
- jak zostać strażakiem
- czy dziewczynka może zostać strażakiem
- czy znasz zasady bezpieczeństwa
- oraz możesz skorzystać ze strefy gier i zabaw
https://view.genial.ly/5ead26517b8ef50d76d20c7a/interactive-content-dzien-strazaka?fbclid=IwAR0KQwfoIIgIFyv0yTXTBiVZHu3kSw8RJbApt5B-0LBDwfqpNd3Zyqgy8d0
8. "Numer alarmowy" - na jaki numer dzwonimy, aby wezwać straż pożarną?
Na kartach poniżej macie podany numer do straży pożarnej oraz ogólny numer alarmowy. Jak wiecie nie wolno dzwonić pod te numery dla zabawy. Dzwonimy tylko wtedy, kiedy potrzebujemy pomocy.
Jak myślicie co trzeba powiedzieć dzwoniąc do straży pożarnej , aby zgłosić zdarzenie? Proszę rodziców o przeczytanie i wyjaśnienie dziecku 🙂
- jakie zdarzenie zgłaszamy
- dokładny adres zdarzenia
- swoje imię i nazwisko
- swój numer telefonu
9. "Wykonaj strażackie zadania" - poniżej daję wam kilka zadań do wykonania - zapoznajcie się z poleceniami i wykonajcie 🙂
- ćwiczenia oddechowe - pomóż strażakowi ugasić pożar, za pomocą słomki ułóż strumień wody ( kropelki które musisz wyciąć ) od wiadra strażackiego do ognia - potem je przyklej
- sudoku ułóżcie obrazki tak aby w pionie i poziomie obrazki nie powtarzały się) , układanka, labirynty
10. "Wóz strażacki" - wóz strażacki i ogień w środku 🙂 poniżej wstawiłam wam ilustrację bardzo fajnej zabawy. Na woreczku strunowym namalujcie mazakami wóz strażacki. Do woreczka wsypcie pociętą bibułkę w kolorze czerwonym i pomarańczowym - jak ogień. Zęby poruszać ogniem potrzebna będzie słomka - włóżcie ją do woreczka i zaciśnijcie strunę. Dmuchając przez słomkę bibułka będzie się unosić jak ogień nad wozem strażackim - Miłej zabawy 🙂
11. Gaśnica i wóz strażacki do wycięcia i złożenia - poniżej macie zdjęcie oraz plik pdf do wykonania gaśnicy i wozu strażackiego 🙂
12. "Strażackie karty pracy"- dla chętnych do wykonania karty pracy- polecenia na każdej z nich ( połącz w pary, rysuj po śladzie)
13. Prace plastyczne do wyboru 🙂
Miłej zabawy 🙂
Wtorek 5.05.2020
Krąg tematyczny : "Moje ulubione książeczki"
Temat : "W bibliotece"
Cele
Dziecko :
- kojarzy przedmioty z miejscami, w których można je spotkać
- uważnie słucha czytanego tekstu i udziela odpowiedzi na zadane pytania dotyczące treści
- formułuje pytania , na które chciałoby uzyskać odpowiedzi
- rozumie, że istnieją różne źródła wiedzy
- rozumie, że istnieją różne źródła wiedzy, wykorzystuje je do poszukiwania wiedzy
- wie, w jakim celu istnieją biblioteki i zna zasady korzystania z nich
- zna zawody , które związane są z procesem powstawania i dystrybucji książek
- opowiada o swoich ulubionych książkach
1. "Co to za miejsce?" - obejrzyjcie obrazki poniżej i zastanówcie się co to jest za miejsce, jak się nazywa i co w nim możemy robić 🙂 Zgadnijcie o jakim miejscu dziś będziemy rozmawiać
2. "Bajkowa gimnastyka" - włączcie proszę film poniżej i poćwiczcie z Fruziakami
https://www.youtube.com/watch?v=3ucDVAsz_C0
3. "W bibliotece" - wirtualna wycieczka do biblioteki. Jak wiecie nie mamy możliwości odwiedzin w naszej przedszkolnej bibliotece u Pni Mariolki i Agnieszki. Musimy zatem poradzić sobie inaczej. Włączcie ten film i zobaczcie jak dzieci korzystają z biblioteki. Zauważcie jak rozmawiają ? - Po cichu 🙂
"Czy to biblioteka?"
https://www.youtube.com/watch?v=VkFhIN2xMbk
zobaczcie również gdzie wybrała się Kicia Kocia
"Kicia Kocia w bibliotece"
https://www.youtube.com/watch?v=AXZDqtA2LgA
Jak już obejrzeliście film Kici Koci oraz czy to biblioteka zastanówcie sie wspólnie z rodzicami nad pytaniami , które wam zadam :
- czym zajmuje się pisarz?
-czym zajmuje się ilustrator?
- czym zajmuje się bibliotekarz ?
-jak należy zachować się w bibliotece?
4. "Warsztaty w bibliotece" - moje drogie Tygryski, wykonajcie proszę biblioteczne zadania poniżej 🙂 Troszkę policzymy, troszkę poobserwujemy i zadania dobrze wykonujemy 🙂
5. "Od pisarza do czytelnika" - obejrzyjcie jak powstaje książka, po filmie spójrzcie na ilustracje, proszę rodziców o przeczytanie i wyjaśnienie dzieciom etapów powstawania książki. Po rozmowie z rodzicami postarajcie się sami ułożyć w odpowiedniej kolejności.
https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q&feature=emb_title
6. "Gra w kości - książka" - Przedstawiam Wam bardzo fajną grę. Możecie grać w nią z rodzicami i rodzeństwem.
zawartość gry :
- kostka z książkami
- kostka z regałami
- karta przebiegu gry
zadaniem graczy jest wyrzucenie na obu kostkach odpowiedniej pary ( książka , regał w tym samym kolorze) Możemy wyznaczyć czas- np kto zdobędzie więcej par w ciągu 5 minut, lub grać do momentu, aż jeden z uczestników skompletuje wszystkie pary )
Podaje wam dwie wersje do wydruku - zdjęcia oraz pdf - większy format
31 Gra w kości - KSIĄŻKI - duży format
7. Karta pracy cz 4 s,10-11 - wykonajcie kartę pracy z waszego podręcznika
8. "Gra interaktywna - Książki"
https://view.genial.ly/5ead3e7232376f0d7de40f78
9. Prace plastyczne do wyboru
Środa, 6.05.2020 r.
Temat : "Nasza ulubiona książka".
Cele
dziecko:
- intonuje melodię do podanego tekstu
1. "Dlaczego trzeba czytać książki" - Moje średniaczki dziś wyjaśnię wam wspólnie z rodzicami i zaprezentuje magiczny przedmiot, dzięki któremu zyskacie
Zastanówcie się, czy faktycznie dzięki książkom można osiągnąć te wszystkie rzeczy. Weźcie do ręki swoją ulubioną książkę, a rodzice wam przeczytają dlaczego warto czytać książki.
2. "Piosenka o książeczce" - piosenka
"Książki nasi przyjaciele" - piosenka
Zabawa muzyczno- ruchowa- posłuchajcie piosenki. Dodatkowo zaproponuje wam zabawę. Rozłóżcie kilka swoich książek na dywanie, maszerujcie w rytm piosenki, rodziców proszę aby czasem włączali pauzę - wtedy dziecko podnosi jedną z książeczek i ogląda, jak usłyszycie znów piosenkę maszerujecie, pauzę podnosicie książeczkę z podłogi. Uwaga..... nie można podnieść dwa razy tej samej książeczki
https://www.youtube.com/watch?v=wnJFiwa5a8U&fbclid=IwAR1AvN1AMfRiFcithqQqqb4Drb5KrtOn2y9MObkJgrffBSbPFHcs9SMS1Cc
https://www.youtube.com/watch?v=GTPWU1L8LVw&fbclid=IwAR2mRkR-jrmssaVglPgNMSsNdJBtHfWMM9lgYrULKiNI_tpf4BgFyOPqFu4
Po wysłuchaniu piosenki opiszcie książeczki, z którymi się bawiliście
- czy są małe czy duże
- czy mają miękką czy twardą oprawę
- czy strony są miękkie czy sztywne
- jaka jest ich tematyka ; bajki, wiersze, opowiadania, o przyrodzie, o samochodach
3. "Ile książeczek jest na półce" - zabawa matematyczna - waszym zadaniem jest zrobienie półek na dywanie ( linie z bibuły, wstążki ) i poukładanie książeczek na półce. Poniżej macie kostkę. Rzucacie - ile wypadnie oczek tyle książek układacie na jednej półce. Jak już poukładacie zapraszam do liczenia książek na kartach pracy.
4. "Bajkopisarz i masażyk" - usiądźcie proszę teraz na dywanie z rodzicami i wykonajcie masażyk na plecach. Siadamy z dzieckiem plecami do siebie i wykonujemy czynności jak w tekście 🙂
Tylko stuka w klawiaturę. (Stukamy kolejno palcami obu rąk w podłogę).
5. "Bricolage" - teraz wspólnie z rodzicami wymyślicie swoją historię, bajkę, opowiadanie. Po to, aby powstała wasza książeczka 🙂
- Bricolage to tworzenie opowieści przy użyciu dostępnych materiałów. Przygotujcie trzy pudełka, do jednego włóżcie zapisane słowa - tytuły książek, imiona głównych bohaterów, nazwy bajkowych miejsc.
- W drugim, większym pudle zgromadźcie rekwizyty, które występują w znanych Wam bajkach - mogą być rzeczywiste lub narysowane (wydrukowane).
- W trzecim pudełku przygotujcie przedmioty codziennego użytku – podstawka do jajek, patelnia, worek do prania delikatnych rzeczy, ołówek, piórka, kamienie, etc
- Z zamkniętymi oczami po kolei każdy z Was losuje po jednym przedmiocie z każdego pudełka i układa swą opowieść. Dzieciom można pomóc rozpoczynając: dawno, dawno temu, żyła sobie… która…
Narysujcie proszę opowieść, która powstała na kartkach poskładanych na pół tak jak wygląda książka - dlatego żeby było można zrobić do niej okładkę . Później zrobicie okładkę 🙂
6. "Moja książeczka z własnym opowiadaniem" - poniżej wrzucam wam w jaki sposób można wykonać okładkę do waszej książeczki. Wczoraj się dowiedzieliście że osoba która pisze książki to AUTOR - wy właśnie się nimi staliście moje dzielne tygryski - czas na wydrukowanie waszej książki 🙂 Poniżej macie przykład a w pliku pdf okładkę do wydrukowania
Na początek należy wydrukować okładkę złożyć na pół, do środka wkładamy kartki z ilustrowanym przez dzieci opowiadaniem, wycinamy zaznaczone elementy tak jak widać na zdjęciach. Teraz należy związać aby się kartki nie rozleciały Rozkładamy książeczkę, a następnie przez środkową dziurkę przekładamy wstążeczkę i przeciągamy przez dolny róg, następnie ciągniemy wstążkę wzdłuż przerywanej linii na samą górę wkładamy do środka. Następnie środkową dziurką przekładamy wstążkę na grzbiet książeczki i zawiązujemy.
7. "Tworzenie melodii do wyliczanek" - posłuchajcie wyliczanek i spróbujcie te które są poniżej zaśpiewać na własną melodię
https://www.youtube.com/watch?v=2IX2qI81L0s&list=PLqchZW_bDrlc4j8tlh57AfL9Xlynpb3Ml
8. Karta pracy w podręczniku - wykonajcie proszę KP 4 str 12
9. "Detektyw Łodyga - skąd się wzięły książki"
https://www.miniminiplus.pl/detektyw-lodyga/filmy/detektyw-lodyga-4-skad-sie-wziely-ksiazki-odc-2
10. Gra interaktywna - łączenie cech książki
https://view.genial.ly/5eb13a9afce0030d382654f0
11. "Praca plastyczna" - Jak zawsze mam kilka propozycji prac plastycznych. Najważniejszą już zrobiliście - swoją książeczkę. Ma już okładkę ale fajnie by było gdybyście ją ozdobili np tak 🙂 Pierwsza propozycja - potrzebujecie zielonej farby, rolki po papierze, kleju. Pomalowaną rolkę tniecie na cienkie kola a następnie z tych wygiętych kół układacie żabkę, nogi żabki - trzeba zrobić harmonijkę. Miłej zabawy
Możecie wykonać także zakładkę do swojej książki - podaje wam szablon oraz wzory jakie można z niego zrobić 🙂
lub spróbować zrobić przeplatankę - jest trochę trudna ale może przy pomocy rodziców wam się uda 🙂
film jak zrobić zakładkę :
https://www.youtube.com/watch?v=Pflv6y_FSkQ&feature=emb_title
Przyjemnych przygód z książkami wam życzę 🙂
Czwartek, 7.05.2020 r.
Temat "Książki w akcji"
Cele
dziecko:
- zbiera okazy różnych roślin do zielnika
Witajcie moje Tygryski, przed nami kolejny książkowy dzień. Mam nadzieję , że podobają wam się zabawy z książką. Dziś zajmiemy się książką w różny sposób. Na początku utrwalimy sobie jak dbać o książki, potem zrobimy troszkę inne książeczki niz przez ostatnie dni 🙂
gotowi do pracy ?
1. "Książka od kuchni" - obejrzyjcie film i przypomnijcie sobie jak powstaje książka
https://www.youtube.com/watch?v=7VtNN0pTQFI
2. "Skarga książki" - wiersz. Posłuchajcie proszę wiersza i zastanówcie się na co książka się skarży.
to się na klucz zamknę w szafie.
- Florku,bardzo proszę, następnym razem umyj ręce, zanim zaczniesz mnie oglądać.
- Jasiu, wyprostuj rogi moim kartkom, a następnym razem, gdy będziesz chciał zaznaczyć jedną z moich stron, użyj zakładki.
W następnym kroku dzieci mogą sformułować zasady poprzez uogólnienie rad udzielonych bohaterom wierszyka. Rady te nie powinny zaczynać się od zaprzeczenia, ale mają nieść za sobą pozytywną informację, np.: Gdy zasiadasz do posiłku, odłóż książkę w bezpieczne miejsce. Pobawcie się w takie słowne doradzanie 🙂 Dla ułatwienia poniżej macie obrazki - CZEGO NIE LUBIĄ KSIĄŻKI , w pliku pdf do wydruku macie ZASADY KORZYSTANIA Z KSIĄŻEK - bardzo proszę zapoznajcie się z nimi
7 ZASADY-KORZYSTANIA-Z-KSIĄŻEK-PLANSZE... (1)
3. "Matematyczna gimnastyka" - teraz przygotujcie kartki c cyferkami od 1- 8. Ułóżcie je na dywanie i włączcie gimnastykę poniżej, zobaczcie jak gimnastykują się na filmie i przypomnijcie sobie jak bawiliśmy się w przedszkolu - poćwiczcie tak samo
w ósmej obrót dookoła.
https://www.youtube.com/watch?v=ptz7EDNmuag&t=35s
4. "Książki na półki" - Na dywanie za pomocą bibułki lub tasiemki zróbcie regał z sześcioma półeczkami 🙂 Recytujcie poniższy wierszyk i przeskakujcie na kolejne półki
Na szóstej – każdy wiersz się zmieści
5. "Zagubiona książka - labirynt" Pomóżcie dzieciom odnaleźć książeczki . Jak wam się uda w nagrodę labirynt interaktywny 🙂
dla dziewczynek labirynt Strażniczki Tęczy
https://www.miniminiplus.pl/strazniczki-teczy/gry/labirynt-strazniczki-teczy
dla chłopców Lew Eryk
https://www.miniminiplus.pl/dzielny-lew-eryk/gry/labirynt-strachow-dzielny-lew-eryk
5. "Szpital chorej książki" - Już wiecie, że o książki trzeba dbać, a zepsute ratować i naprawiać. Jeżeli macie w domu książkę która potrzebuje pomocy- pomóżcie jej. Wystarczy ją posklejać, dokleić z tekturki brakujące części okładki i obłożyć. - czekam na wasze zdjęcia jak ratujecie książeczki. Taka osoba, która zajmuje się "ratowaniem książek " to INTROLIGATOR - to osoba która oprawia książki czyli robi okładki, a także naprawia, robiąc nową okładkę. Przeczytajcie wierszyk o chorej książeczce i pomóżcie jej odzyskać zdrowie.
Tak jak wam obiecałam dziś zajmiemy się trochę innymi książkami - będzie książka z roślinek oraz książka sensoryczna:)
6. "Książka z roślin" - Wybierzcie się proszę z rodzicami na spacer, teraz jest bardzo kolorowo. Jest dużo różnych roślinek. Nazbierajcie listków, kwiatków - z tych pięknych naturalnych roślin można zrobić książkę, która nazywa się ZIELNIK 🙂 - roślinki można zasuszyć miedzy kartkami lub nakleić od razu i wysuszyć już w zielniku 🙂
7. "Karta pracy 4 str 13"- wykonajcie zadanie w podręczniku na str 13
8. "Książeczka sensoryczna" - Dziś mam dla was propozycję wykonania książeczki sensorycznej. Jak ją wykonacie i co wkleicie zależy od waszych upodobań. Może to być wszystko co lubicie dotykać lub słuchać dźwięków np folia, papier, druciki, sznureczki. Możecie powklejać cyferki, literki, kształty, kolory 🙂 Wasza wyobraźnia tutaj na pewno się sprawdzi. Miłej zabawy
Do jutra 🙂
Piątek, 8.05.2020 r.
"Czy to bajka czy nie bajka - bajki w bibliotece"
Cele
Dziecko :
- reaguje na sygnał w czasie zabawy ruchowej
Witajcie Tygryski. Dziś ostatni dzień zajęć o książkach i bibliotece. Dziś też jest święto związane z biblioteką 🙂
8 maja czyli dzisiaj obchodzimy Dzień Bibliotekarza i Bibliotek. Jak myślicie kto ma dziś swoje święto? Dziś święto obchodzą Biblioteki i wszyscy, którzy w niej pracują 🙂 Gdybyśmy byli w przedszkolu na pewno byśmy wybrali się do naszej biblioteki w przedszkolu, niestety uczymy się z daleka od siebie i nie mamy możliwości odwiedzić naszych Pań Bibliotekarek. Ale wspólnie złożymy im życzenia prawda? żeby wiedziały, że mimo tak trudnej sytuacji pamiętamy o nich 🙂
Kochana Pani Mariolko i Agnieszko - dziś wasze święto - życzymy Wam samej radości z pracy i jak najwięcej sympatycznych czytelników 🙂
Dziś zajmiemy się troszkę książkami, troszkę bajkami i oczywiście biblioteką, w której możecie spotkać cudowne bajki 🙂 Ale na początek posłuchajcie wiersza
1. "Życie książki" - wiersz - wysłuchajcie i opowiedzcie historię książek z biblioteki
Ach sąsiadko, ach sąsiadko, co się dzieje z mą okładką........
reszty posłuchajcie
2. " Kto to jest?" – rozwiązywanie zagadek słownych.
rodzic czyta zagadki o różnych bohaterach z bajek i baśni, a dzieci podają rozwiązania:
(Kopciuszek)
gdy jej zjedli całą chatkę.
(Jaś i Małgosia)
(Roszpunka)
(Śnieżka)
(Calineczka)
3. "Przywitanie i rozgrzewka"- poruszajcie się przed pracą 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM&list=PL2SrEHWcnk9N1HVJWXqyvcGgJI_OZKCIj
4. "Biblioteka" - zabawa z rodzicami i rodzeństwem. Wspólnie z rodzicami lub rodzeństwem zorganizujcie sobie domową bibliotekę 🙂
Możecie bawić się w wypożyczanie książek, które są w domu. Zapewne pamiętacie to czego nauczyliście się w tym tygodniu - jak wygląda praca w bibliotece, co potrzebujemy, jak wygląda karta biblioteczna. Zamieniajcie się rolami - bibliotekarz i czytelnik 🙂 Miłej zabawy
5. "Bajkowe kalambury" – zabawa rozwijająca myślenie. Poniżej macie ilustracje postaci z bajek. Zadaniem rodziców jest wybranie jednej, opowiadanie o tej postaci tak aby dziecko zgadło o jaką postać chodzi. Można wymieniać się rolami 🙂
6. "Bajki znajdź parę"
https://wordwall.net/pl/resource/1931978/bajki
7. "Prawda czy fałsz" - przeczytajcie zdania i odpowiedzcie czy to prawda czy nie 🙂 Bajki też potrafią płatać figle, ciekawe czy zauważycie różnice.
Kot w butach zgubił na balu pantofelek
Kopciuszek zjadł czarownika zamienionego w mysz
Czerwony kapturek mieszkał z krasnoludkami
Śnieżka idąc do babci spotkała złego wilka
8. "Książkowy foto- bal przebierańców" - dziś mam wyjątkowe zadanie - rodzice na pewno wam pomogą 🙂 Przebierzcie się za swoja ulubiona książkową postać. Mam nadzieję, że pochwalicie się zdjęciami 🙂 Poniżej przykład- spójrzcie Harry Potter we własnej osobie 🙂
9. "Całkiem nowa historia" - wykonajcie proszę polecenia na poniższych kartach. W pliku pdf macie wyjątkowe zadanie- utworzyć ilustrację do swojej bajki, narysować ulubioną postać z bajki.
19 Moja ulubiona postać - ilustraca
10. "Noody - Puzzle" - Ułóż puzzle razem z Noodym
https://www.miniminiplus.pl/noddy-detektyw-w-krainie-zabawek/gry/noddy-puzzle
11. "Magiczny rysunek" - kwiatuszek dla pań bibliotekarek 🙂 - pamiętacie jak robiliśmy flagę która pojawiała się w wodzie? W ten sam sposób możecie zrobić kwiatuszka
12. Prace plastyczne dla chętnych - możecie wykonać Czerwonego Kapturka w lesie, lub samą czapeczkę, królewicza lub królewnę. Poniżej macie też link do magicznego rysunku
Szalonej zabawy 🙂
Do zobaczenia w poniedziałek. Odpoczywajcie moje Tygryski
Poniedziałek, 11.05.2020 r.
Krąg tematyczny : "Kiedy dorośli idą do pracy?"
Temat : "Czym zajmują się nasi rodzice?"
Cel
Dziecko :
- wskazuje w najbliższym otoczeniu przedszkola różne rodzaje zakładów pracy
Witajcie moje Tygryski, mam nadzieję ,że jesteście wypoczęci i gotowi do dalszej pracy 🙂 Od dziś zaczniemy przygodę z zawodami. Ale zanim zaczniemy poznawać rożne zawody czas się pogimnastykować. Dziś poćwiczycie ze znanymi wam Świeżakami 🙂
1. "Zabawy i ćwiczenia ze Świeżakami"
https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I&feature=emb_title
2. "Wszyscy dla wszystkich" - wiersz J.Tuwima. Poproście rodziców , aby przeczytali wam wiersz. Możecie również włączyć nagrany tekst wiersza - link pod tekstem. Wysłuchajcie uważnie i wymieńcie zawody o których mówi autor 🙂
Jak wejdziecie w link wysłuchacie tego wiersza czytanego przez Ciocie Alę
https://www.youtube.com/watch?v=SM_wKJ0roQQ
3. "Zawodowa gimnastyka" - teraz kolej na naszą tematyczną gimnastykę, bardzo bym chciała abyście wykonywały takie czynności, które przeczytają wam rodzice- będziecie naśladować czynności różnych zawodów :)- rodziców proszę o przeczytanie i wytłumaczenie jak dziecko ma wykonać ćwiczenie
Kelner rozglądający się, czy goście go potrzebują – dzieci stoją w pozycji wyprostowanej, trzymając ręce na biodrach, i wykonują skręty tułowia.
4. "Co to za zawód?"– zabawa słuchowa, analiza i synteza słuchowa wyrazów.
5. "Poznajemy zawody z Kubusiem" - film edukacyjny - obejrzyjcie proszę film i zapoznajcie się z zawodami 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=K9TF6aefiUw
6. "Gdzie pracują moi rodzice" - porozmawiajcie proszę z rodzicami na temat ich pracy. Zabawcie się w reportera przeprowadźcie wywiad ze swoimi rodzicami. Wypytajcie o ich zawód, prace jaką wykonują. Może macie mikrofon w swoich zabawkach ? Jak nie to możecie zrobić z rolki po papierze i kulki z folii aluminiowej 🙂
7. "Czyj to atrybut" - dopasujcie proszę atrybuty czyli rzeczy , których używają osoby w danym zawodzie- połączcie w pary 🙂
8. "Bystre oczko" - gra interaktywna- zapamiętaj zawody 🙂
https://view.genial.ly/5eb453ae7199c50d8c41433a/learning-experience-challenges-bystre-oczko-zawody?fbclid=IwAR31EPFFe-ZO0HmEfZFvhrZE5M2rVmPIdfWUgIU7RwjfSvnCB6_rGhJDp6Q
9. "Zawody" - Wujek Ogórek - piosenka- posłuchajcie i pośpiewajcie razem z wujkiem 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=u_2RTNZvFrc
10. Wykonajcie kartę pracy w podręczniku - KP4, str 14-15
11. Prace plastyczne- poniżej kilka przykładów pracy plastyczno-technicznej. Dziewczynki mogą pobawić się w kosmetyczki malujące paznokcie, fryzjerki obcinające włosy a chłopcy w kucharzy w czapkach, murarzy lub także fryzjerów 🙂
Miłej zabawy 🙂
Bawcie się dobrze i do zobaczenia jutro- jutro kilka niespodzianek i duuuużo bardzo fajnych zagadek 🙂
Wtorek, 12.05.2020 r.
Temat : "Kim zostanę, kiedy dorosnę?"
Cele
Dziecko:
- wykonuje precyzyjne ruchy w zakresie motoryki małej
Dzień dobry moje kochane średniaczki. Dziś kolejny dzień przygód z zawodami 🙂 Tak jak wam wczoraj mówiłam czekają na was nowe wyzwania, zadania, zagadki i niespodzianki 🙂 Gotowi do pracy? To zaczynamy
Na początek jak co dzień poruszamy się.
1. ARAM SAM SAM - zabawa muzyczno- ruchowa. Włączcie proszę piosenkę poniżej i postarajcie się pokazywać i śpiewać w rytm 🙂 Mam nadzieję, że pamiętacie tą zabawę z przedszkola? Dla tych, którzy nie pamiętają przypominam słowa
Aram sam, sam, sam,
https://www.youtube.com/watch?v=xQNzCrf-Hco
2. "Gra zawody"- teraz przypomnicie sobie zawody , które wczoraj poznaliście - poniżej macie kostkę, o której mówiłam wam wcześniej. Macie dwie do wyboru - jedną kolorową, drugą do pokolorowania według własnego gustu. Rzucając kostką ukarzą wam się atrybuty jakiegoś zawodu- odgadnijcie co to za zawód.
3. "Zawody" - słuchanie wiersza - wysłuchajcie proszę wiersza i zapamiętajcie jak najwięcej zawodów
4. "Zagadki o zawodach" - prosiłam was, abyście zapamiętali jak najwięcej zawodów z tekstu wiersza- teraz czeka was niespodzianka- zagadki. Poniżej proszę włączcie sobie film z zagadkami. Jak zgadniecie pod spodem czekają was kolejne zagadki na zdjęciach 🙂 - niech główki pracują
https://www.youtube.com/watch?v=hjDKoBQYr7U
5. "Budujemy w piasku" zabawa manipulacyjna. Teraz moje drogie Tygryski pobawicie się w BUDOWLAŃCA - to jak wiecie człowiek , który buduje domy, mosty, drogi. Podam wam przepis na bardzo fajny piasek z którego będziecie mogli wybudować to o czym marzycie.
PIASEK KSIĘŻYCOWY o jego wykonania potrzebujemy :
- 8 szklanek mąki
- 1 lub 2 szklanki oleju lub oliwki dla dzieci - w zależności jaką konsystencje potrzebujemy
- kolorowa starta na tarce do zabarwienia
- można dla lepszego efektu dodać brokat
6. "Kim chcę zostać w przyszłości" - porozmawiajcie proszę z rodzicami o ich zawodach i pomyślcie kim wy byście chcieli zostać w przyszłości?, jaki zwód wam się podoba i dlaczego 🙂 Jak już będziecie wiedzieć to proszę narysujcie to na poniższej karcie 🙂
7. "Komu to potrzebne?" - teraz zadam wam kilka pytań -możecie pomóc sobie ilustracjami na dole. Zgadnijcie o kim mówię 🙂
- Kto w pracy musi nosić fartuch?
Waszym zadaniem jest jak najszybsze wymienienie jak największej liczby zawodów. Możecie wyjaśnić, dlaczego te atrybuty są niezbędne w pracy danej osoby.
8. Quiz o zawodach - gra interaktywna
https://learningapps.org/watch?v=px2s55tak20
9. "Krawiec" - zabawa manipulacyjna. Teraz poznacie jak pracuje KRAWIEC . Przygotujcie proszę sztywną kartkę najlepiej z bloku technicznego lub kartonu. Będziemy potrzebować pomocy rodziców. Rodzicu przygotuj dziecku kontury różnego rodzaju ubrań ( poniżej są przykłady ) mogą być spodnie, koszulki sukienki - po 2 sztuki z każdego rodzaju. Wzdłuż krawędzi wytnijcie dziurki dziurkaczem , przygotujcie kolorowy sznureczek lub mulinę i połączcie dwa elementy w jeden- jakbyście szyli ubranko 🙂
Podaje także wzór misia jak ma wyglądać wasza krawiecka praca 🙂 Powodzenia 🙂
10. Karta pracy - wykonajcie KP 4 s.16
11. "Tkaninowa ścieżka" - zabawa sensoryczna - wspólnie z rodzicami możecie wykonać własną ścieżkę sensoryczną. W przedszkolu robiliśmy taką z piasku, kamyków, waty, klocków i żołędzi. Tą możecie wykonać z różnego rodzaju materiałów. Cudownej zabawy 🙂
12. "Co robi ogrodnik" - mam dla was zadanie - te zadanie wykonacie u siebie w ogrodzie. Proszę przyjrzyjcie się czym pracują w ogrodzie wasi rodzice - pooglądajcie je i nazwijcie. Razem z rodzicami nazbierajcie w ogrodzie roślinek, kamyczków i wykonajcie swój mały ogródek. Jak wykonać ?
Do zobaczenia jutro- a jutro czeka was niesamowita przygoda z kolejnymi zawodami
Bawcie się dobrze 🙂
Środa, 13.05.2020 r.
Temat : "Ciekawe zawody."
Cele
dziecko:
- odkrywa różne ciekawe zawody
Witajcie Tygryski. Rozpoczynamy kolejny dzień przygód z zawodami. Wczoraj robiliście ogródek o który dba ogrodnik, szyliście ubranko jak krawcowa i budowaliście domy z piasku jak budowlaniec. Dziś postaram się w miły sposób pokazać wam kolejne zawody 🙂
1. "Przepychanki, siłowanki" - na początek poćwiczcie z rodzicami 🙂
https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=hEAQunXvlmI&fbclid=IwAR0VAb90BcWG5Pbe3Wl0XU0df5n383uYT6-fgF4juT7cnW0A3Cxkt7a3ZF4&app=desktop
2. "Policjant i kierowanie ruchem" – zabawa logopedyczna.
końca.
3. "Co to jest?" – zabawa dydaktyczna.
PUDEŁKO 1. Aby je otworzyć, należy odtworzyć z pamięci układy złożonych z kilku kolorowych guziczków na koszulce chłopca. Dzieci muszą ułożyć kilka wzorów, bo do złamania szyfru są potrzebne przynajmniej trzy hasła. Poniżej macie wzór oraz guziki do wycięcia oraz koszulkę
Zadanie wykonane? możemy otwierać pudełko nr 1 - zobaczcie co jest w środku i zgadnijcie jaki to zawód 🙂 Wybierzcie ten zawód z planszy pod spodem.
Tu mam przepis na bardzo szybkie ciasto z truskawkami. Pycha 🙂
CIASTO CZEKOLADOWE Z TRUSKAWKAMI - OLIWCIA PREZENTUJE
- 1 szklanka cukru
- 3/4 szklanki mąki
- 1/4 szklanki kakao
- 3/4 łyżeczki soda oczyszczona i proszek do pieczenia
- 1/3 szklanki mleka
- 1/4 szklanki oleju
- jajko
-1/2 szklanki wrzątku
- truskawki
Dokładny przepis i sposób wykonania poda wam Oliwka, która piecze sama te ciasto. Obejrzyjcie film 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=7WkpwHdYFhs

Happy little chef smeary with flour stretching the dough
PUDEŁKO 2
Aby je otworzyć, dzieci mają za zadanie wykonać tyle przysiadów, ile w domu znajduje się lamp, a następnie tyle podskoków, ile w pokoju znajduje się gniazdek elektrycznych. Potem policzcie to co jest na rysunku poniżej
Wewnątrz pudełka znajdują się: próbnik elektryczny, przewody, bateria,żarówka, taśma izolacyjna. Dzieci próbują odgadnąć, komu potrzebne są takie sprzęty. Jeśli nie mają pomysłu, rodzic może w podpowiedzi podać zagadkę słowną:
zamknięty jest w przewodzie.
Brawo Tygryski, mam nadzieje, że odgadliście - to ELEKTRYK - odszukajcie go na ilustracji poniżej
Rodzice pozwólcie dzieciom obejrzeć przyrządy,a następnie wspólnie pobawcie się w elektryków i z baterii i drucika. Na zakończenie omówcie z dziećmi zasady bezpieczeństwa przy korzystaniu z prądu. A teraz wspólnie wykonajcie doświadczenie elektryczne 🙂 Potrzebujecie tylko drucika, baterii i pomocy taty 🙂 Link i zdjęcie poniżej
https://pl.pinterest.com/pin/63191201008983122/
lub zróbcie eksperyment z baterią i żarówką
https://www.mamadomowa.pl/2015/11/prad-czyli-eksperymenty-z-bateria.html
PUDEŁKO 3
Aby je otworzyć, dzieci mają za zadanie szybko wskazywać i nazywać pokazane na rysunku części ciała.
Wewnątrz pudełka znajdują się atrybuty związane z zawodem lekarza (strzykawki,termometr, stetoskop).
Czy odgadliście co to za zawód? Pewnie wiecie, że to LEKARZ. Odszukajcie go na rysunku poniżej
Możecie obejrzeć sprzęt z pudełka. Zastanówcie się, czym zajmuje się lekarz i czy chcielibyście wykonywać ten zawód. Jak już dobrze poznacie ten zawód możecie wykonać atrybuty lekarza i pielęgniarki 🙂
Brawo moje średniaki - udało wam się zdobyć 3 pudełka z zawodami. W nagrodę obejrzyjcie film o zawodach i miejscach pracy 🙂
4. "Poznajemy miejsca pracy i różne zawody"
https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc&t=6s
oraz przypomnijcie sobie piosenkę Wujka Ogórka "Zawody"
https://www.youtube.com/watch?v=u_2RTNZvFrc
5. "Zagadki, znajdź właściciela" - odgadnijcie zagadki poniżej oraz wskażcie do kogo należą przedmioty 🙂
5. Gra interaktywna "Zawody"
https://learningapps.org/watch?v=pa632sb1n20
6. "Zawodowy Piotruś" - zabawa karciana - Rodzice wyjaśnijcie dzieciom na czym polega gra w Piotrusia i zagrajcie z rodziną . Gra znajduje się w Wyprawce Plastycznej nr 15 "Piotruś i zawody"
Miłej zabawy i do jutra moje Tygryski
Czwartek, 14.05.2020 r.
Temat : "Uczymy się liczyć pieniądze."
1. "Gimnastyka" - na początku poćwiczymy 🙂
2. Obejrzycie i zapamiętajcie jak najwięcej
"Jedynkowe przedszkole -Zakupy"
https://www.youtube.com/watch?v=BLat2UAvBoM
"Domowe przedszkole Zabawa w sklep"
https://www.youtube.com/watch?v=0AQFD9yPg-k
3. "Wyprawa na zakupy" - opowiadanie Magdaleny Ledwoń - posłuchajcie proszę opowiadania, jest długie ale na prawdę warto.
- Czy mogę kupić wszystko, co chcę? – rozmowa na podstawie wysłuchanego opowiadania. Porozmawiajcie z dziećmi na temat opowiadania . Niech dzieci udzielają odpowiedzi na pytania dotyczące treści opowiadania, wyjaśniają, dlaczego tatuś i Ania pojechali do sklepu, jak zachowywała się w sklepie dziewczynka, czy tatuś kupił lalki dla obu dziewczynek, dlaczego Ania nie mogła zapłacić za lalkę swoimi pieniędzmi. Na podstawie własnych doświadczeń dzieci mogą też zastanowić się, dlaczego rodzice nie kupują wszystkich zabawek, które ich pociechy pragną mieć. Odpowiadają na pytanie, czy posiadanie dużej liczby zabawek czyni dziecko szczęśliwym.
4. W sklepie – zabawa tematyczna z rodziną
Kochane Tygryski przygotujcie sobie sklep – ustawcie ladę ze stolika, na nim kasę fiskalną, wyłóżcie na półki różne opakowania po produktach spożywczych i inne zabawkowe artykuły. Pomyślcie kto będzie kasjerką/kasjerem- wy czy rodzeństwo. Klienci wchodzą do sklepu, wkładają do koszyków potrzebne im produkty i podchodzą do kasy. Osoba przy kasie nalicza kwotę do zapłaty, a klienci płacą za zakupy i pakują je do toreb. Ważne jest, żeby dzieci stosowały zwroty grzecznościowe w czasie robienia zakupów
5. Po co w sklepie są pieniądze? – zabawa matematyczna.
Dzieci układają odpowiednie banknoty i monety
6. Co kupiłem/kupiłam? – zabawa grafomotoryczna. Karta Pracy 4 str 17
Dzieci przyglądają się przedmiotom przedstawionym na ilustracji i je nazywają. Za pomocą ołówka starają się narysować po śladzie ich kontury, a następnie łączą przedmiot z jego cieniem.
7. "Zakupy" - układanka - Poniżej macie rysunki wózków sklepowych, oraz produktów. Sami możecie decydować co wrzucić do swojego wózka 🙂
8. "Jaki to sklep" - gra
https://learningapps.org/watch?v=pojnurq3a20
"MALI PRZEDSIĘBIORCY" - dla wytrwałych cały zestaw zabaw dotyczących sklepów, zakupów i pieniędzy
https://view.genial.ly/5e9c78bb3b26f10da5d126c2/presentation-mali-przedsiebiorcy
9. Praca plastyczna - możecie wykonać swój sklep, stragan lub torbę na zakupy 🙂 Miłej zabawy
Piątek, 15.05.2020 r.
Temat : "Miasteczko zawodów."
Cele
dziecko:
- poznaje zawody wykonywane przez osoby z najbliższego otoczenia
Witajcie średniaczki. Dziś ostatni dzień przygód z zawodami, a przed wami dwa dni odpoczynku 🙂 Podsumujemy nasze zawodowe przygody i macie wolne 🙂
1. "Budowniczowie" – integracyjna zabawa naśladowcza.
Dzieci wcielają się w role budowniczych, którzy wznoszą różne budynki. Poniżej macie link do piosenki o zawodach "Wszyscy dla wszystkich". Waszym zadaniem jest budować z klocków i naśladować szycie w rytm muzyki
https://www.youtube.com/watch?v=qhRKSorbC4U
2. "Miasteczko zawodów"– zabawa dydaktyczna.
7-budynki-użyteczności-publicznej-wersja-2
3. "Pan policjant"- piosenka - posłuchajcie piosenki i zapamiętajcie o czym ona jest
https://www.youtube.com/watch?v=CXobaEgulLA
4. "Chciałbym/chciałabym coś zjeść…" – zabawa tematyczna z rodziną. Rodzice pomóżcie dzieciom zorganizować mini restauracje ( taką na niby ) w waszym domu 🙂
Wasi rodzice to goście w restauracji, rodzeństwo – obsługa, a wy– kucharze. Goście zasiadają przy stolikach. Każdy stolik obsługuje dwoje kelnerów, którzy mają za zadanie zebrać zamówienie od gości. Następnie kelnerzy zanoszą zamówienie do kuchni - na dywan gdzie kucharze przygotowują posiłek – rysują na papierowych talerzykach potrawy zamówione przez klientów. Kelnerzy zanoszą narysowane potrawy do stolików, a goście je na niby zjadają. Po skończonym posiłku zamieniacie się rolami
5. "U fotografa" – zabawa tematyczna, rodzinna.
Teraz kochani rodzice wcielacie się w rolę fotografa w studiu fotograficznym i urządzacie dzieciom– modelom – profesjonalną sesję zdjęciową w wybranym przez dziecko stroju. Warto podkreślić, że zawód modela czy modelki nie polega na tym, że robi się im zdjęcia. Fotografuje się ubrania, które modele modelki mają zaprezentować.
6. "Co to za zawód?"– zabawa wzrokowa.
Poniżej macie ilustracje przedstawiające przedmioty charakterystyczne dla wybranych zawodów, oraz osobę wykonująca ten zawód, ale także rzecz, która nie pasuje do danego zawodu. Waszym zadaniem jest połączyć prawidłowe rzeczy dla danego zawodu, a złe wykreślić
7. "Co robią różni ludzie?” – zabawa, masażyk. Dziecko wykonuje na plecach siostry, brata, mamy, taty, ruchy zgodnie z tekstem wierszyka.
8. "Połącz zawody w pary" - gra interaktywna
https://wordwall.net/pl/resource/958598/zawody9. Praca plastyczna- dziś bawiliście się z rodzicami w restaurację, kucharzy kelnerów, modelki, fotografów. Dlatego przygotowałam prace plastyczna związaną z tymi zawodami- fartuszek kuchenny oraz sukieneczkę na pokaz mody :). Bawcie się dobrze
Lub dla chętnych "Świetlne obrazki"
https://www.youtube.com/watch?v=T-Pt0hisSSw&fbclid=IwAR1nzQL6CdTu6HbBk1zl5GWFncuTaZR4T7-Dpp6X35UD859XltzwbdGs7VM&app=desktop
Poniedziałek 18.05.2020 r.
Krąg tematyczny: Duże i małe rodziny w akcji
Temat : Nasze wspaniałe rodziny
Cele
Dziecko:
- rozwija koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową
Witajcie moje dzielne przedszkolaczki. Mam nadzieje, że weekend minął wam cudownie i możemy wziąć się do pracy. W tym tygodniu nasz temat będzie bardzo bliski naszym serduszkom 🙂 Cały ten czas poświęcimy naszym RODZINOM 🙂 Gotowi do pracy?
W piątek obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Rodziny. A wiecie dlaczego? Niedługo 26 maja obchodzimy Dzień Mamy, 1 czerwca Dzień Dziecka, a 23 czerwca Dzień Taty.
1. "Wszyscy róbcie to, co mama" – zabawa gimnastyczna- naśladowcza.
Gimnastyka z mamą
https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4
2. "Rodzina jest… "– rozmowa przy obrazku, tworzenie listy atrybutów rodziny.
Następnie niech dzieci dokończą zdania:
Rodzina jest… Dzieci podają określenia: duża, mała, wesoła, spokojna, z dziećmi, z dziadkami itp
Zachęćcie proszę swoje pociechy do swobodnych wypowiedzi na temat rodzin z obrazków.
3. "Rodzina - tak bardzo ją kocham" - film
4. "Moja rodzina" – rozmowa zainspirowana zagadką.
Porozmawiajcie proszę o swoich rodzinach 🙂 - poniżej macie ilustracje członków rodziny
5. "Moja Rodzina" - posłuchajcie opowiadania o rodzinie
6. "Nasze rodziny" – tworzenie wypowiedzi na podstawie obrazków, zabawy tematyczne, odgrywanie scenek z życia rodziny.
Rodzic prosi dzieci, aby przyjrzały się obrazkom i opowiedziały, co na nich widzą. Następnie każde dziecko wybiera obrazek z rodziną, która najbardziej przypomina jego rodzinę i uzasadnia swój wybór. Dzieci dochodzą do wniosku, że każda rodzina jest ważna i robi ciekawe rzeczy.
Kolejnym waszym wspólnym zadaniem jest - WYKONANIE RAZEM TEGO CO WYBRAŁY DZIECI 🙂
7. "Rodzina" - rozmaite aktywności dla całej rodziny 🙂 - klikając w poszczególne okienko wspólnie możecie wykonać coś fantastycznego ( wysłuchać piosenki, ułożyć puzzle, pokolorować, rozwiązać zagadki, zrobić rakietowe szaszłyki z owoców, możecie wspólnie zatańczyć, a także poćwiczyć angielski 🙂 Miłej zabawy kochani rodzice i dzieciaczki. Czekam na zdjęcia z tego specjalnego zadania 🙂
8. "Aktywna rodzina"– zabawa graficzna.
WYPRAWKA PLASTYCZNA z waszych teczek - format A3 nr 15 „Rodzina”
9. Praca plastyczna w wolnej chwili 🙂 - portrety mamy, taty, babci i dziadka wydmuchiwane farbą 🙂
Bawcie się dobrze 🙂
Wtorek, 19.05.2020 r.
Temat : Rodzinne zabawy.
Cele
dziecko :
- rozpoznaje i nazywa kolory
Dzień dobry Tygryski. rozpoczynamy kolejny dzień zabaw z naszymi kochanymi Rodzinami.
1. Rodzinne zabawy – zabawa twórcza, zagadki ruchowe – język ciała.
Rodzice przedstawcie w dowolny sposób, ale bez użycia słów, zabawy, które najbardziej lubicie- dzieci odgadują, o jaką zabawę chodzi.
Poniżej możecie zerknąć na przykładowe obrazki spędzania czasu razem z rodziną.
2.Tatuś – rozmowa na temat sposobów pomagania rodzicom. Proszę przeczytajcie opowiadanie i odpowiedzcie na pytania poniżej. Porozmawiajcie na temat pomocy rodzicom.
– Pomogłeś mi, Jacku. Dziękuję ci. Zabawimy się teraz, chcesz? Wymyśl sam jakąś wesołą zabawę.
Jak wy pomagacie rodzicom?.
3. "Choć mam rączki małe ......Pomogę mamusi" - posłuchajcie i obejrzyjcie postarajcie się utrwalić tekst
https://www.youtube.com/watch?v=inQg7HMgNlw&fbclid=IwAR0QpQoa9p-U_kooHMQHE3tT1oHdokQA3WATBUf6jjxctB0T4GEjpD7lTkc
a tu piosenka
https://www.youtube.com/watch?v=IX0iuoFgCR8
kochanej mamusi.
4. "Moja Rodzinka" - wyliczanka. Zabawa polega na wyliczaniu swoich paluszków jednocześnie nazywając je nazwami członków rodziny.
5. "Rodzinne główkowanie"- postarajcie się prawidłowo policzyć i rozwiązać zadania 🙂
6. Rodzinny piknik – zabawy graficzne. Otwórzcie podręcznik KP 4 str 22-23
jednej rodziny – musi ona zebrać wszystkie balony swojego koloru i dojść do kosza piknikowego w swoim kolorze. Dzieci wskazują rodzinę, która już pokolorowała swoje balony i odnalazła kosz piknikowy
7. Puzzle interaktywne "Rodzina"
https://view.genial.ly/5ec02a6e32a04c0d96b72bf8
8. Portret - moje dzielne średniaczki- narysujcie proszę portrety swojej rodziny 🙂
9. Kolorowa klamerkowa rodzinna ruletka - poniżej propozycja wspólnej zabawy. Wspólnie z rodzicami utrwalamy kolory. Rodzice podają kolor, dzieci zgadują dobierając odpowiednie rysunki, przyczepiając na klamerkę 🙂 wersja PDF - DUŻY FORMAT.
Kolorowej zabawy
22 KLAMERKOWE KOLORY - PDF - duża wersja
10. Drzewo mojej rodziny - moi kochani nasze rodziny mają swoje ,, korzenie,, czyli przodków, dlatego często mówimy o drzewie genealogicznym. W skrócie powiem wam co to takiego.
Drzewo genealogiczne- inaczej drzewo rodowe, jest graficznym przedstawieniem rozwoju rodowego określonej rodziny w postaci pnia. Od pnia rozchodzą się poszczególne odgałęzienia, linie rozwojowe. Na pniu i gałęziach drzewa umieszcza się imiona, nazwiska, a także wizerunki osób należących do tego samego rodu.
Poniżej macie kilka przykładów drzewka rodzinnego, wykonajcie go wspólnie z rodzicami- pomogą wam a was rodziców proszę opowiedzcie o swoich ,,korzeniach,,
Środa, 20.05.2020 r.
Temat: Raz, dwa Rodzina na sto dwa.
Cele
dziecko:
Witajcie moje dzielne przedszkolaczki.Dziś w dalszym ciągu będziemy bawić się i uczyć o naszych rodzinach. Na początek Kalambury
1. "Kalambury" – zagadki słowno-obrazkowe.
Mama opisuje słowami lub ruchem wybrane zwierzątko, nie podając jego nazwy, a dziecko odgaduje, o jakie zwierzątko chodzi.
Na dole macie obrazki zwierzątek i innych obrazków oraz film jak można bawić się w kalambury 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=B21kpEcqoMg
2. "Moja rodzina" – inscenizacja z wykorzystaniem sylwet.
Zapraszam was dzieci na przedstawienie. Wszyscy zajmują miejsca przed sceną. Rodzic ilustruje treść wiersza za pomocą sylwet przedstawiających członków rodziny: mamę, tatę, dwoje dzieci, babcię, dziadka, kota. Sylwety możecie wydrukować - podane są poniżej. Dzieci przypominają, jak należy zachowywać się podczas oglądania przedstawienia (nie rozmawiamy, nie przeszkadzamy innym dzieciom, nie kręcimy się).
Razem dobrze się bawimy
Kto należy do rodziny chłopca?
Co rodzina lubi robić razem?
Co dzieci robią z babcią i dziadkiem?
Czy chłopiec lubi swoją rodzinę?
3. "Moja Rodzina" - Teatrzyk dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=0gP849W0Mcs&fbclid=IwAR14scnDziAxtT_OXbOStBJCLvsVWegKfC3qLHwyuipJT9dMyQvyP92BRJ8
4. "Co robimy z mamą i tatą" – zabawa słownikowa, uzupełnianie i opowiadanie historyjki obrazkowej. KP 4 str 24
Czy wy też lubicie wykonywać z rodziną podobne prace?
5. "Wiersz o rodzinie" - przeczytajcie proszę wierszyki i porównajcie czy wasze rodziny są podobne 🙂
6. "Domowa rytmika" - może wspólnie z rodzicami pobawicie się w domową rytmikę? -słuchajcie nutek i powtarzajcie
https://www.youtube.com/watch?v=JqzeXVaHQDo&fbclid=IwAR1MecI9tqMf2YO6oVm1Ohf2WLpthnHZyxEmJR89k1VUpdwHsy4ZMURUrNg
7. "Rodzinne wyprawy" - przeczytajcie wspólnie z dziećmi rysunkowe opowiadanie. Rodzice czytają tekst, dziecko odgaduje rysunek. A potem wspólnie sprawdźcie dokąd trafią członkowie rodzin
8. "Zabawa z mama i tatą" - kochani moi poniżej - przygotujcie kolorowe figury geometryczne. Przyklejcie na ścianie lub tablicy. Dziecko niech stanie tyłem - wy rysujecie figurę na jego plecach, a ono pokazuje na ścianie/tablicy jaką figurę narysowaliście. Poniżej macie link w który wystarczy kliknąć i obejrzeć zabawę - można skorzystać z fantastycznej muzyki 🙂
9. "Kto jest kim - moja rodzina" - gra interaktywna
https://view.genial.ly/5ebc0c53e87b0e0d25609230
10. "Mój dom, domek, domeczek" - mam dla was propozycje do wykonania domku 3D - kartka domek może być prezentem na Dzień Mamy lub Taty lub po prostu ozdobą na waszej półce. Wycinanka w dużym formacie jest do pobrania w pliku PDF
14 Domek-3D-z-papieru
A jeśli ktoś ma ochotę na inny domek to propozycje podaje poniżej 🙂 Miłej kolorowej zabawy
Czwartek, 21.05.2020 r.
Temat: Rodzina trzyma się razem.
Cele
dziecko :
- rozwija spostrzegawczość
Moje tygryski dziś w dalszym ciągu będziemy zajmować się naszą Rodziną i czynnościami, które wykonujecie wspólnie na co dzień 🙂
Na początek do zabawy zaproście swoje rodzeństwo brata, siostrę ale również rodziców - może razem się pobawicie ?
1. Szalona zabawa z rodzeństwem - zaproście do zabawy swoje rodzeństwo i oczywiście rodziców. Włączcie tańce połamańce i poszalejcie razem 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I
2. Co robią rodzice? – zabawa słownikowa.
- Jak nazywa się zawód osoby, która szyje ubrania? (krawiec/krawcowa)
- Jak nazywa się zawód osoby, która uczy dzieci? (nauczyciel/nauczycielka)
- Jak nazywa się zawód osoby, która gotuje? (kucharka)
Dzieci dochodzą do wniosku, że ich rodzice potrafią wykonać wiele czynności i należy im w tym pomagać, ponieważ robią to dla wszystkich w rodzinie.
3. "Moja Rodzina" : - prezentacja Pani Moni. Pamiętacie Panią Monię , która tak pięknie opowiada? Posłuchajcie bardzo fajnej prezentacji o rodzinie i odpowiadajcie na pytania 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=LAKgnWNLMlg&feature=youtu.be
4. "Moja rodzina zawsze jest razem"– zabawa dydaktyczna doskonaląca umiejętność przeliczania.- potrzebne będą kolorowe patyczki lub słomki 🙂
Moje kochane dzieci narysujcie w ramkach poniżej swoją najbliższą rodzinę. Jeżeli wam zabraknie ramek możecie dorysować lub wydrukować drugą tę samą , albo narysować rodzinę na kartce bez ramek 🙂 Wybór należy do was.
Po skończonej pracy przedstawcie swoje rysunki rodzicom i opowiedzcie kogo narysowaliście, wymieńcie członków rodziny oraz podajcie ich liczby. Kto już policzył członków swojej rodziny, odlicza odpowiednią liczbę patyczków i umieszcza na swojej pracy. Zapewne widzicie,że każda rodzina może składać się z różnej liczby członków, a skład każdej rodziny może być inny. Nie wszystkie dzieci mają mamę i tatę, niektóre są wychowywane przez jednego z rodziców albo np. przez dziadków. Niektórzy rodzice mają nowych partnerów, którzy również stają się członkami rodziny. Ale pamiętajcie najważniejsze jest to, aby dzieci czuły, że najważniejsza jest miłość i wzajemny szacunek w rodzinie, wspólnie spędzany czas. Rodzice kochani porozmawiajcie z dziećmi na temat powyższego teksu 🙂
5. "Rodzina" - ćwiczymy pamięć - gra interaktywna dla relaksu
https://view.genial.ly/5ebdaea3d5c84b0d8fb824ea
6. "Rodzinny posiłek" – edukacja matematyczna, dopełnianie i przeliczanie. KATRA PRACY - KP4 str 25
Dzieci opowiadają treść obrazka zamieszczonego w kartach pracy. Rozmawiają o wspólnych posiłkach z rodziną oraz o zasadach zachowania przy stole. Następnie ustalają, kogo brakuje w każdej rodzinie, i przyklejają brakujące osoby. Dorysowują na każdym stole odpowiednią liczbę talerzy i kubków
7. "Wspólne gotowanie" - teraz moi kochani możecie wspólnie przygotować ciekawy posiłek, deser itp. Mam propozycję, aby wykonać kolorowe talerzyki z owocami 🙂
8. "Trójkątne czy kwadratowe" - zabawa matematyczna
Moje dzielne przedszkolaki waszym zadaniem jest wyszukanie w waszym domu przedmiotów w kształcie trójkąta i kwadratu. Posłuchajcie najpierw piosenki, a potem wykonajcie zadanie.
https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM
Jeżeli odnaleźliście już wszystkie rzeczy trójkątne i kwadratowe w waszym domku wykonajcie proszę jeśli chcecie kartę poniżej
9. "Rodzinne prace plastyczne dla chętnych" - jak będziecie się nudzić możecie wykonać wasze rodzinki na różny sposób- z rolek po papierze, figurową rodzinkę- jak wolicie. Bardzo zachęcam do zrobienia wspólnej pamiątki z rodzicami i rodzeństwem. Odrysujcie swoje dłonie, wytnijcie i zróbcie RODZINNY PORTRET DŁONI 🙂
Piątek, 22.05.2020 r.
Temat : Moja rodzina mnie kocha.
Cele
dziecko
Dzień dobry moi mili 🙂 Dziś ostatni dzień tygodnia związanego z rodziną. Mam nadzieję, że podobały wam się zajęcia i jeszcze dziś troszkę popracujecie.
1. Kto jak skacze wygibasy - Gimnastyka
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
2. Cieszę się, gdy….. Smucę się, gdy… – zabawa integracyjna. Przygotujcie dwie poniższe żabki( wydrukujcie i wytnijcie ) - jedną z wesołą a drugą ze smutną minką Rodzic wypowiada zdania. Dzieci za pomocą żabek z wesołą i smutną miną wyrażają swoje uczucia.
Tatuś przywiózł mi z podróży piękną muszlę
3. Piosenka "Do przodu krok" - spróbujcie zapamiętać tekst - śpiewajcie z wykonywaniem ruchów. Rodzice wam wytłumaczą , starajcie się wykonywać ruchy tak jak w opisie piosenki.
4. "Jaki mam humor" - jak już zauważyliście nie zawsze mamy dobry humor. Czasem i mama i tata i rodzeństwo maja gorsze lub lepsze dni. Dlatego dziś zrobimy prostą zabawkę DIY, dzięki której manipulując poszczególnymi elementami układanki - możemy wywołać na twarzy naszej postaci kilka skrajnie różnych emocji, zmieniających się jak w kalejdoskopie.
RADOŚĆ I ZADOWOLENIE
SMUTEK PRZYGNĘBIENIE
ZŁOŚĆ ZDENERWOWANIE
STRACH OBAWA/ZDUMIENIE
5. "Moja wesoła rodzinka" - posłuchajcie piosenki o cudownej rodzinie a następnie zróbcie portret - dopasujcie elementy do pustych miejsc
https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4
6. "Zaczarowany berek" - wiersz i wspólna praca z tatą - kochani przeczytajcie wiersz poniżej , a potem wspólnie ze swoim tata wykonajcie magiczny obrazek zatytułowany "TATO ZDOBĄDŹ DLA MNIE KSIĘŻYC"
Berek, berek zaczarowany
Tata goni , my uciekamy
Mama, Ewa, Anka i ja
A wiatr we włosach nam gra 🙂
Powiedzcie - w co bawi się rodzina ?
Jak myślicie kim są Ewa i Anka?
Gdzie rodzina bawi się w berka ?
A wy jak bawicie się z rodzicami ?
Teraz zadanie dla TATY - wspólnie zróbcie rysunek "Tato zdobądź dla mnie księżyc" - to cudowne ja razem wykonacie taki piękny plakat. Potrzebna będzie kartka, farba , folia bąbelkowa i wasze dłonie. Najpierw namalujcie niebo, a folię bąbelkową uciapciajcie białą farbą. Można gnieść i odciskać do woli 🙂 Miłej zabawy
7. "Nasze kochające i kochane rodziny" - układanie puzzli i ćwiczenia grafomotoryczne
8. "Mój dom rodzinny" - gra interaktywna
https://view.genial.ly/5ec2e7d02106c10d16831990
lub interaktywne "Memory Rodzinne"
https://view.genial.ly/5ec5ab7f9a5fac0d9c091e48/game-memory-rodzina?fbclid=IwAR2ej9I6Mk6f-OXMyQWbbROtt0CrXw8pAqc-7JnqsoI7gt0zxQeTihWg3e8
9. "Serduszkowe drzewo rodzinne" - do wykonania takiego drzewka będziecie potrzebowali serduszek - na serduszkach rysujecie członków swojej rodziny i przyklejacie na drzewku. Wspaniałej zabawy
Poniedziałek, 25.05.2020 r.
Krąg tematyczny : "Moja mama jest kochana"
Temat : "Jak można ucieszyć mamę ?"
Cele
dziecko
- przygotowuje upominek dla mamy
Witajcie kochane przedszkolaczki 🙂 Minęły dwa dni wolnego i kolejny tydzień nauki przed nami. Ostatnio czas spędzaliśmy ze swoimi rodzinami. Od dziś moi kochani czas poświęcimy Waszym Mamusiom 🙂 A to dlatego, że jutro jest 26 Maj i Dzień Mamy 🙂
Do naszych działań będziemy potrzebować pomocy Waszych Tatusiów, żeby Mamom zrobić niespodziankę. Już dziś proszę Rodziców, aby na kilka dni zaangażować w miarę możliwości Tatusia- będziemy szykować niespodzianki dla Mamy 🙂
1. Tak się cieszę! – zabawa naśladowcza z kostką emocji.
Rodzic prezentuje kostkę, do której przypięte zostały buźki wyrażające różne emocje (smutek, zdziwienie, radość, strach, gniew, zmęczenie). Dziecko rzuca kostką i podaje nazwę emocji, która wypadła. Następnie prezentuje jak się zachowuje, kiedy samo je odczuwa.
2. Co mogę zrobić, kiedy mama jest smutna?– rozmowa rodziców z dziećmi, poszukiwanie sposobów na smutek i zły nastrój mamy.
Dzieci zastanawiają się, kiedy mama jest smutna, zła lub zmęczona. Nazywają te sytuacje. Zastanawiają się, czy zdarza im się czasami sprawić mamie przykrość, przysporzyć zmartwień. Dzieci proponują, w jaki sposób można w takich sytuacjach poprawić mamie nastrój, np. pozwolić jej chwilę odpocząć, przytulić się, powiedzieć mamie, że się ją kocha, poprosić tatę, żeby zrobił dla niej herbatę, mile spędzić z mamą czas, zapytać, czy chciałaby porozmawiać i opowiedzieć o tym, czym się martwi
Po rozmowie pomóżcie mamie na kartach pracy 🙂
3. "Opowiadanie o mamie i tacie" - żeby mamie było miło wysłuchacie wspólnie opowiadania
4. Kiedy moja mama jest… – zabawa dramowa.
zgodnie z tym, jaka emocja pojawiła się na kostce. Z kolei osoba, która wciela się w rolę dziecka, ma za zadanie poprawić mamie humor. Zabawa może stanowić punkt wyjścia do rozmowy o tym, jakie sposoby na wyciszenie emocji są najskuteczniejsze. Rodzicu wytłumacz dziecku, że najważniejsze jest okazywanie sobie nawzajem miłości. Może w tym kontekście wyjaśnić znaczenie sformułowań: okazać innym odrobinę serca, podejść do kogoś z sercem na dłoni itp. A na koniec wykonajcie wspólnie serce dla Mamy
5. "Łąka i Dzień Mamy" - Dzień mamy z Migotką - obejrzyjcie przygody Migotki i Mateusza
https://www.youtube.com/watch?v=LYGVeCDoFOc&fbclid=IwAR2Q2bEYQ4GpOF4ty1oR0n0HT7jOwh3XsctuGF14ngDPnUSZ5JmfWe-3tGI
6. "Serce dla Mamy" - wykonajcie piękne serce dla swojej mamusi 🙂 - Tatusiowie pomóżcie swoim dzieciom, aby Mamie zrobić niespodziankę. Poniżej podaje szablon do pobrania oraz link w razie potrzeby.
Na koniec zawiąż wstążkę w kokardkę.
7. Dziecięce SPA – masażyk relaksacyjny dla mamy.
I, jak ona, z uśmiechem z łóżka wstanę.
8. Portrety mam – zabawy manualne z wykorzystaniem naturalnych materiałów. Wykonajcie proszę portrety swoich mam. Będziecie mogli je dodatkowo wręczyć jutro , kiedy swoje święto będzie miała Mamusia.
9. "Zabawa z mamusią" - zbieramy kwiaty dla mamy - to tulipany - zabawa ruchowa z mamusią
10. "Razem z mamą" - zaproś mamę do wspólnej zabawy 🙂
11. Laurka dla mamy - propozycje wykonania laurki dla mamy - wykonajcie ją wspólnie z tatą 🙂
- LAURKA Z SZABLONÓW
https://www.youtube.com/watch?v=GrQh0O0j1YY&feature=emb_title
- LAURKA TULIPAN, DOMEK

- LAURKA Z KWIATAMI -
lub dowolne
Mam nadzieję ,że zrobicie suuuper niespodziankę dla Mamy. A jutro czeka nas więcej pracy 🙂 Będziemy uszczęśliwiać nasze Mamusie w dniu ich święta 🙂
Wtorek, 26.05.2020 r.
Temat : "Dzień Mamy - Uśmiechy dla Mamy".
Dzień dobry Puchatkowe Przedszkolaczki. Jak wiecie dziś bardzo ważny dzień. Dziś Święto Mamy , najcudowniejszej osoby pod słońcem 🙂
Bardzo bym chciała , abyście ten dzień spędzili wspólnie z Mamusią, uszczęśliwiali ją na każdym kroku, pomagali nie tylko w dniu jej święta. Oczywiście dziś będziemy też potrzebować troszkę pomocy taty lub babci 🙂
26 MAJ DZIEŃ MAMY 🙂
1. „Ja i moja Mama” – quiz: Przeczytajcie dzieciom zdania, a one niech dokończą

Mamusiu moja kochana
Życzę Ci moja mamo kochana dużo pieniążków i radości od samego rana
bądź zawsze zdrowa i uśmiechnięta niech wielkie szczęście o tobie pamięta
3. Moja mama kochana - bardzo bym was prosiła abyście powiedzieli swoim Mamusiom jak je nazywacie np zdrobniale. Wypowiedzcie słowo MAMA w różnej formie.....tak jak kochacie swoje mamy tak możecie wymyślać zdrobnienia. Poniżej przykłady :
- mamuś;
A następnie ułóżcie puzzle "Mama i ja"
4. "Jesteś mamo skarbem mym" - Posłuchajcie wspólnie piosenki- Mamusie to dla WAS 🙂

She is sense of my life
https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g
I. Kiedy mija noc i dzień nastaje,
Które Tobie teraz ja
Wszystko Tobie jednej dam
5. "Serce dla Mamy" - wykonanie pracy plastycznej z Wyprawki plastycznej W. nr 16 -
Dzieci wypychają serce i płatki kwiatów z „Wyprawki”. Na sercu układają kompozycję z płatków według własnych pomysłów. Na zakończenie przyklejają ułożone kompozycje. Jeśli dzieci są wystarczająco sprawne manualnie, mogą również wykonać kompozycje przestrzenne. W tym celu należy posmarować klejem wyłącznie nieduży fragment każdego płatka, a po wyschnięciu kleju zagiąć ku górze tę część, która nie została przyklejona lub przykleić kwiaty na kawałkach gąbki.
6. Kocham mamusię - zakręć kołem i wykonaj wylosowane zadanie 🙂
https://wordwall.net/resource/2332024/dzie%C5%84-matki
7. "Z tatą zadbamy o Mamusię" - poniżej macie link do prezentacji - potrzebna będzie pomoc osoby dorosłej tatusia lub babci - przygotujcie proszę niespodzianki wg zadań podanych poniżej 🙂
- wykonaj laurkę- przykłady w prezentacji
- z pomocą tatusia lub babci napiszcie życzenia dla Mamy
- z pomocą taty lub babci wykonajcie deser dla Mamy
- oraz napój bogów dla Waszej Bogini
- zaśpiewaj piosenkę " Ta piosenka jest dla Mamy - nasze Mamy uwielbiamy "
8. "Portret Mamusi" - Narysujcie proszę portret swojej mamy. Poniżej macie ramki- może być to pamiątką dla mamy. Możecie również pobawić się z mamusią - niech mama narysuje wasz portret odrysowując waszą buzie w ten sposób jak na zdjęciu poniżej
9. "Kupony dla Mamy" - to są kupony do wykorzystania przez Waszą mamusię. Może sobie wybrać, który chce w danym momencie wykorzystać - a wy pomożecie jej prawda?
10. Propozycja prezentu dla Mamy- jeżeli nie zrobiliście prezentu dla mamusi możecie jeszcze nadrobić i szybciutko coś przygotować 🙂
SŁONIK NA SZCZĘŚCIE
lub
11. "Certyfikat lub dyplom dla super mamy 🙂 - mamusie za to, że jesteście takie cudowne należy wam się dyplom lub certyfikat. Kochane przedszkolaki możecie sami pokolorować 🙂
12. Życzenia dla mamy - kochane mamusie posłuchajcie czego Wam życzą małe urwisy 🙂
i na zakończenie wysłuchajcie piosenki
KOCHANE MAMUSIE - TEN DZIEŃ JEST DLA WAS DLATEGO WRAZ Z DZIEĆMI PRAGNIEMY ZŁOŻYĆ GORĄCE ŻYCZENIA 🙂
właśnie Tobie. Najbardziej kochającej z Mam...
ŚCISKAM MOCNO WSZYSTKIE MAMY 🙂 K.W
Środa, 27.05.2020 r.
Temat : "Zabawy z mamą".
Dzień dobry przedszkolaki 🙂 Wczoraj bardzo dużo pracy włożyliście w przygotowania prezentów i laurek dla mamy, więc dziś troszkę sobie podarujemy i wykonamy tylko kilka zadań 🙂
gotowi do pracy?
1. "Z kwiatka na kwiatek" zabawa sensoryczna - pospacerujemy trochę gołymi stopami. Proszę rodziców aby rozłożyli jakiś szorstki materiał, jeśli chcecie możecie pobawić się w tą zabawę na podwórku - chodząc potrawie 🙂 Na podłożu układamy różnokolorowe okrągłe arkusze bibuły. Dzieci spacerują po szorstkim materiale lub trawie bez kapci, butów czy skarpetek. Kiedy mama daje sygnał dziecko palcami stóp stara się złapać bibułę , zmarszczyć ją i zgnieść w kulkę - oczywiście wszystko wykonują bez pomocy rąk 🙂 I tak po kolei wszystkie bibułki aż powstanie piękny kolorowy trawnik z kwiatowych kulek 🙂
Możecie również wykonać swoją ścieżkę sensoryczną z zebranych na spacerze szyszek, kamyków i baloników. Pospacerujcie po nich na boso i zobaczycie jakie fajne odczucia was spotkają 🙂
https://www.facebook.com/WarsztatyDlaPrzedszkoliISzkol/videos/3535652213117450/?v=3535652213117450
2. Mamo, mamo, zobacz! – słuchanie opowiadania „Zobacz, mamo!” Magdaleny Ledwoń.
„Króliczku, synku, zobacz!” – zawołała mama, gdy tylko otrząsnęła się z szoku. „A co?” – synek strzygnął długimi uszami i nasłuchiwał z drugiego końca ogrodu. „Pokażę ci, jaką zrobiłeś mi niespodziankę” – odpowiedziała mamusia. A wy jak myślicie, czy ta niespodzianka sprawiła mamusi Króliczka radość?
Zastanówcie się proszę nad pytaniami poniżej
3. "Zabawa z mamą" - zapraszam was do wesołej zabawy z waszą mamusią. Będzie troszkę trudno ,lecz bardzo śmiesznie 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=QaCxzdZfBLM
lub inna wersja tej zabawy
https://www.youtube.com/watch?v=wbtauENJlzg4. Obowiązki mojej mamy – rozmowa kierowana. Moje kochane przedszkolaki- na podstawie rysunku poniżej i własnych obserwacji w domku nazwijcie proszę rodzaje obowiązków domowych wykonywanych przez waszą mamę Określcie czy jest ich dużo, czy mało. A co wy robicie w tym czasie kiedy mama sprząta, gotuje, prasuje itp. Może wspólnie z mamą zastanowicie się, jak pomóc mamie w porządkach, np. wytrzeć kurze, dobrać skarpetki w pary, wyjąć naczynia ze zmywarki.Pamiętajcie że w rodzinie to tak jak w grupie przedszkolnej, pomagamy sobie nawzajem.
5. "Skarpetkowe rytmy" - mam nadzieję , że zastanowiliście się jak pomóc mamie. Mam dla was propozycję - zacznijmy od wywieszania prania 🙂
Pokażmy rodzicom, że zwykłe rodzinne czynności, takie, jak wieszanie prania, czy sprzątanie, mogą zamienić się w niezwykle cenne dla dzieci ćwiczenia.
Rozwieście skarpetki tak jak wskazuje wzór poniżej 🙂
6. "Zabawy z mama i tatą - Budzik"
https://vod.tvp.pl/video/budzik,zabawy-z-mama-i-tata,24171996
7. Odkurzamy – zabawa oddechowa.
Dzieci siedzą przy stole bądź na dywanie . Rodzice przygotowują miseczkę z papierowymi kuleczkami ( dzieci mogą je wykonać samodzielnie z bibułki ) Każde dziecko otrzymuje papierowy talerzyk i słomkę. Dzieci mają za zadanie zamienić się w odkurzacze. Zasysają powietrze za pomocą rurki, w taki sposób, aby do jej drugiej strony przyssała się kulka. Każde dziecko przenosi kuleczki na swój talerzyk. Na zakończenie dzieci liczą kuleczki na swoich talerzykach. Zamiast kuleczek mogą być ziarna grochu, popcorn itp
8. "Z moją mamą lubię ......" pomyślcie proszę co najbardziej lubicie robić z mamą 🙂 Poniżej macie kilka ilustracji, zerknijcie co robi mama ze swoim dzieckiem i wybierzcie to co wy lubicie najbardziej 🙂
Narysujcie proszę - wykonajcie swój obrazek najciekawszych zajęć z mamą 🙂
9. A na zakończenie może wspólnie zatańczycie?
https://www.youtube.com/watch?v=U2-l87iDqU8
10. Dla chętnych coś do pomalowania i główkowania 🙂
Czwartek 28.05.2020
Temat : "Zobacz mamo".
Cele
dziecko
- czerpie radość z zabawy
Witajcie ponownie moje kochane przedszkolaki 🙂 Dziś kolejne zabawy z mamą i emocjami. Ale na początek rozruszamy się.
1. Zabawa taneczna czekoladowa 🙂 Pamiętacie nasz czekoladowy taniec? Mam nadzieję, że tak i dzielnie rozruszacie się 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=gO2gp87cjZA
Jak się czujecie po takim skocznym i wesołym tańcu? Pewnie jesteście weseli i uśmiechnięci. Ostatnio uczyliśmy się co zrobić żeby mama była szczęśliwa, dlaczego jest zła albo smutna. Graliśmy KOSTKĄ EMOCJI. Dziś przypomnimy sobie o różnych emocjach
2. Co czujemy? – zagadki o uczuciach i emocjach. Dzieci słuchają zagadek czytanych z odpowiednią intonacją przez Rodzica. Nazywają uczucia, które im towarzyszą, gdy znajdują się w określonej sytuacji. Jeśli dzieci mają problem z nazwaniem emocji wyłącznie na podstawie zagadki słownej, Rodzic może wspomóc się również rysunkami poniżej lub własną mimiką. Dzieci mogą spróbować wyrazić nazwane emocje za pomocą mimiki, gestu, ruchu.
które z uczuć za tym stoi? (gniew, wściekłość, złość)
3. Z moją mamą lubię… – dzieci wykonują zadania w kartach pracy. Nazywają czynności, które wykonują mamy i dzieci, a następnie
Rabatki dla mamy – zabawa grafomotoryczna. KP str 20
https://view.genial.ly/5ec162534a81770d9df52c46
5. Zabawa z mamą - Zabawa paluszkowa "Zwierzęta na łące" - kształtowanie orientacji w przestrzeni; pojęcia prawo, lewo, Kochane mamusie możecie wspólnie z dziećmi zaśpiewać i pobawić się w zabawę paluszkową - ćwiczymy orientację w przestrzeni i stronę prawą i lewą. Zapraszam do zabawy 🙂 Poniżej słowa oraz link do piosenki
6. Kwiatki dla mamy - Mamusiowe wyzwania" - wykonajcie wybraną kartę poniżej.
7. "Malowanie pianą razem z mamą" - na koniec mam dla was propozycję malowania bańkami mydlanymi wspólnie z mamusią . Na pewno lubicie robić bańki mydlane? Zabawa polega na zrobieniu kilku kolorów baniek mydlanych
- przygotuj kilka kubeczków lub miseczek z wodą
- dodaj farbę oraz płyn do naczyń lub mydło
- dmuchaj słomką aż powstanie piana
- maluj do woli różne obrazki
- możesz zrobić łąkę z kwiatami , baranki lub co tylko chcesz
8. Sadzimy kwiatki - to jest bardzo fajne zadanie do wykonania w ogrodzie. Wspólnie z mama posadźcie swoje kwiatki - to będą takie wasze kwiatki na miniony Dzień Matki 🙂 A ja czekam na wasze zdjęcia i zobaczymy kto jakie kwiatuszki posadził 🙂
Miłej słonecznej zabawy i do zobaczenia jutro DZIELNE ZUCHY 🙂 K.W
Piątek, 29.05.2020 r.
Temat : Mamo, Tato to dla Was.
- wykonuje pracę plastyczną, wycina, przykleja, koloruje
Witajcie przedszkolaczki. Dziś ostatni dzień pracy w tym tygodniu, a czas ten poświęcimy na podsumowanie zajęć rodzinnych, o mamie oraz o naszych emocjach 🙂
Jak zawsze zaczniemy zabawą ruchową, aby zrobiło nam się weselej 🙂
1. "Przyleciała mucha" - zabawa muzyczno- ruchowa, aktywne słuchanie muzyki Batti Strauss. Pamiętacie tą zabawę z przedszkola? Dla przypomnienia podaje wam poniżej słowa.
https://www.youtube.com/watch?v=IEea96ob6pI
2. "Zabrakło w kwiaciarni kwiatów…"- wiersz Ryszarda Przymus - posłuchajcie wierszyka , i powiedzcie o czym jest?
i zmieni się w kwiat.
- czego zabrakło w kwiaciarni?
- co zrobił chłopczyk ,żeby uszczęśliwić swoją mamusie?
- czy wy także byście tak postąpili?
- czy dla Tatusia też byście dali balonik?
Myślę że na pewno i MAMA I TATA dostaliby od Was balonik 🙂
Teraz macie okazję - możecie wykonać go sami 🙂
3. "Mama i Tata" - piosenka - posłuchajcie piosenki o mamie i tacie 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=Mdf3rFNbkss
4. "Rodzinne puzzle" - wytnijcie i ułóżcie odpowiednio puzzle rodziny i rodzeństwa 🙂
5. Mapa mojego serca – praca rodzica z dzieckiem (emocje). Tutaj poproszę rodziców o zaangażowanie i pomoc.
miejsca, które kocham – na zielono
Troszkę trudne zadanie ale bardzo fajne w realizacji 🙂
6. "Ćwiczymy równowagę"- zabawa ruchowa z rodzicami i rodzeństwem
7. Portret mojej mamy KP4 s. 21 – zabawa utrwalająca umiejętność układania konsekwentnych serii.
Dzieci naklejają brakujące kwiaty na wianku w kartach pracy. W stworzeniu właściwego układu mogą pomóc kontury umieszczone w miejscu brakujących fragmentów. Wewnątrz kompozycji dzieci rysują portrety swoich mam.
8. Kolorowe układanki - utrwalimy sobie kolory, rytmy i spostrzegawczość 🙂
9. "Łąka dla mamy i taty" - praca plastyczna - obejrzyjcie film i możecie wykonać taką łąkę dla swoich rodziców 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=q_gx6c-UNz0
10. "Spacer po domu" - gra planszowa rodzinna - dla chętnych 🙂
Poniedziałek 1.06.2020 r.
Krąg tematyczny: Dzieciaki w ruchu.
Temat : Letnie sporty.
Dzisiaj obchodzimy wyjątkowe święto - Święto Dzieci! Spełnienia wszystkich Waszych marzeń nasze kochane Puchatkowe Przedszkolaki!!! 🙂To dzięki Wam świat dorosłych staje się barwny, ciekawy i pełen radosnych chwil 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=gCoFVxMit4o
1. Zumba dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8
2. Sporty letnie – rozmowa
Rodzic prowadzi rozmowę z dzieckiem na temat sportów:
- Co musi mieć sportowiec, żeby brać udział w zawodach sportowych?
- Co to są igrzyska olimpijskie?
- Co to jest podium?
- Co to jest medal?
- Jakiego koloru są medale?
- W jakim kolorze otrzymuje się medal za pierwsze, drugie, a w jakim za trzecie miejsce?
- Czy znasz jakichś sportowców?
Zadanie dziecka jest nazwanie prezentowanych sportów i sprzętów potrzebnych do ich wykonywania.
3. W zdrowym ciele zdrowy duch
W jaki sposób powinniśmy dbać o zdrowie? Zapoznajcie się z poniższymi wskazówkami.
Następnie wykonajcie zadania w kartach pracy str. 26 - 27: dzieci opowiadają, co widzą na obrazku i przeliczają poszczególne przedmioty. Na koniec wskazują, jakich przedmiotów jest najwięcej.
4. Ćwiczymy narządy mowy – zabawy logopedyczne.
Dziecko wykonuje różne ćwiczenia logopedyczne według poleceń rodzica:
Szeroko otwieramy usta i zamykamy je, ziewamy, cmokamy ustami, oblizujemy wargi, oblizujemy zęby, chrząkamy, unosimy język w kierunku nosa, wypychamy językiem policzki, parskamy jak koniki.
Kolorowanki:
Wtorek, 2.06.2020 r.
Temat : Co można robić z rowerem i hulajnogą?
1. Baw się razem z misiem - zabawy ruchowe
2. Hulajnoga i rower – zabawa w skojarzenia do ilustracji.
Drodzy rodzice zadajcie dzieciom pytania:
- Co to jest?
- Do czego służy?
- Co możemy na niej robić?
- Jak powinniśmy być wyposażeni, aby móc jeździć na hulajnodze? (Jeśli nie padnie właściwa odpowiedź, naprowadźcie dziecko, że chodzi o kask i ochraniacze)
Następnie włączcie dzieciom dźwięk dzwonka (tak żeby dziecko nie widziały filmu), po czym zadajcie pytania:
https://www.youtube.com/watch?v=7l0WXwi_Zcc
- Co to za dźwięk?
- Do czego służy ten przedmiot?
- Do jakiego urządzenia go mocujemy?
Następnie oglądają kask i oświetlenie rowerowe, opowiadają, do czego służą te przedmioty. Dochodzą do wniosku, że kask zawsze powinien być na głowie każdej osoby, która porusza się rowerem, a rower powinien być sprawny i wyposażony w oświetlenie, ponieważ te elementy zapewniają bezpieczeństwo.
Następnie zadajcie dzieciom pytanie:
- Co jeszcze dzieci powinny mieć założone, zanim wybiorą się na rower? (ochraniacze)
- Jak należy jeździć na rowerze? (bezpiecznie, rozglądając się i uważając na innych uczestników ruchu).
Zadaniem dzieci jest zastanowienie się, do czego przydaje się jazda na rowerze.
Przykładowe pomysły:
- jazda rowerem służy dbaniu o zdrowie
- podziwianiu krajobrazów
- zwiedzaniu okolicy
- oszczędzaniu pieniędzy
- aktywnemu spędzaniu czasu z rodziną
Dodatkowe do wyboru dla chętnych:
Do jutra 🙂
Środa, 03.06.2020 r.
Temat: Co to jest olimpiada?

Czwartek, 04.06.2020 r.
Temat: W co się bawić?
1. Zabawy z balonami
https://www.youtube.com/watch?v=l1rg95aNlsU
2. Moja ulubiona zabawa
Do zabawy potrzebnych jest kilka osób.
Osoba zaczynająca zabawę pokazuje swoją ulubioną zabawę nie używając żadnych słów - wszystko jedynie za pomocą mimiki i gestów. Osoba, która zgadnie może zamienić się z osobą rozpoczynającą zabawę i pokazać w jaki sposób lubi najbardziej się bawić.
3.Posegreguj guziki – ćwiczenia w klasyfikowaniu.
Rodzic rozsypuje na dywanie różne guziki. Dziecko wkłada je do pudełek według różnych kategorii: kolorów, liczby oczek, wielkości.
4.Zamiana miejsc – zabawa edukacyjna
Dziecko siedzi na dywanie, rodzic kładzie przed nim zabawki (do wyboru przez rodzica, dobrze, jeśli przedmioty są podobne do tych z ilustracji w „Kartach pracy” str. 40) w różnej
kolejności. Dziecko zamyka oczy, a rodzic przestawia przedmioty. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, które przedmioty zmieniły miejsce. Zabawę należy powtórzyć kilkakrotnie.
Następnie dziecko wykonuje str. 29 z KP. Przelicza dzieci i koloruje zgodnie z poleceniem.
5. Dzieci świata - rytmy
https://view.genial.ly/5ecec2cd95a58b0d8d8c7e03
Dodatkowe do wyboru dla chętnych:
Bawcie się dobrze 🙂
Piątek, 05.06.2020 r.
Temat: Podróż dookoła świata.
ale czasem nudzi się troszeczkę.
Wtedy w dal wypływam marzeń łódką
albo z mamą ruszam na wycieczkę.
Ref. Podróże małe i duże
przez morze czy przez kałuże.
Naprawdę, czy też w zabawie,
w podróży zawsze jest ciekawie.
2. Można podróżować samochodem,
statkiem, samolotem lub koleją.
Można w batyskafie zejść pod wodę,
patrzeć, jak się wieloryby śmieją.
Ref. Podróże małe i duże...